دنيا
درهم و برهم
 
 
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:خبرهای عجیب و غریب, :: 20:59 ::  نويسنده : m

به نظر می رسد که بیماری “جنون سرقت” (kleptomania) یا علاقه به دزدی بدون دلیل تنها در بین انسانها شایع نیست بلکه حیوانات نیز می توانند به این بیماری مبتلا شوند.

در این راستا، روزنامه “سانفرانسیسکو کرونیکال” گزارشی را به گربه ای به نام “داستی”، ۵ ساله، ساکن سن ماتیو در کالیفرنیا اختصاص داده است که از این مشکل رنج می برد.

این گربه تاکنون حداقل یکبار به تمام خانه های اطراف سر زده و با اشتیاق اشیای مختلفی به ویژه کفش، حوله، دستکش و عروسکهای پشمی را سرقت کرده است.

صاحبان داستی همراه با این گربه در خانه ای که بی شباهت به موزه اشیای مسروقه نیست زندگی می کنند. این “مجرم پشمالو” تاکنون در حدود ۶۰۰ شیء را به سرقت برده است.

برنامه تلویزیونی “باید گربه ها را دوست داشت” به مدت یک هفته با یک دوربین مادون قرمز رفتار این گربه را رصد کرد و نشان داد که وی چگونه مخفیانه وارد خانه همسایه ها می شود و عروسکها و سایر اشیاء را در میان دندانهای خود گرفته و راه خانه را در پیش می گیرد.

کارشناسان می گویند که غریزه شکارچی بودن “داستی” از مسیر اصلی خود منحرف شده است. همسایگان به مدت سالها از اینکه وسایلشان به سرقت می رفت متحیر بودند و از این می ترسیدند که مورد هجوم سارقان واقعی قرار گرفته اند.

این سارق تنها در مدت یک شب ۱۱ بار به خانه های همسایگان دستبرد زد. همسایگان پس از اینکه متوجه شدند سرقتهای شبانه کار چه کسی است تصمیم گرفتند این سارق را به پلیس تحویل ندهند.

 

 

شرور- داستی، گربه سارق ساکن سان ماتیو در کالیفرنیا که علاقه به سرقت حوله، دستکش، کفش و عروسکهای پشمی دارد
انبار اجناس مسروقه- داستی در میان اسباب بازیها و سایر اجناسی که از همسایگان به سرقت برده است
مکان مورد علاقه- یکی از مکانهای مورد علاقه داستی نشستن داخل سینک دستشویی است
داستی بیش از ۶۰۰ قطعه از اجناس مختلف را سرقت کرده و حتی تنها در یک شب ۱۱ بار به همسایگان دستبرد زده است
کلکسیون- جیم کلمن و همسرش “جین چو” صاحبان داستی در میان اشیایی که این گربه در طول سالها به خانه آورده است
سارق منازل- داستی علاقه ویژه ای به اسباب بازیها و عروسکهای پشمی دارد. در این عکس که با دوربین مادون قرمز گرفته شده مشغول سرقت یک عروسک دایناسور است
دستکش- گربه سارق در حال ربودن دستکش باغبانی همسایه
سارق- همسایگانی که قربانی این سرقتهای زنجیره ای شده اند قصد ندارد این مورد را به پلیس گزارش بدهند.


 

نتایج تحقیقات روانشناسان نیوزلندی نشان می دهد که کبوترها به خوبی میمونها ریاضی را می شناسند و قادرند اعداد را مرتب کنند.
محققان دانشگاه “اوتاگو” در نیوزلند نتایج شگفت انگیزی را درباره گروهی از “ریاضیدانان پردار” با عنوان “کبوتر” در مجله علمی ساینس منتشر کردند.
توانایی درک مفاهیم انتزاعی از جمله اعداد تاکنون تنها در عده کمی از حیوانات برای مثال میمونها شناخته شده بود. اکنون به خاطر این تحقیقات، اسناد جدیدی به دست آمده است که بیش از گذشته ریاضیدانان پنهان در دنیای حیوانات را نشان می دهند.
در حدود ۱۵ سال قبل در مجله ساینس تحقیقی منتشر شد که نشان می داد میمونهای ماکاکو قادرند تصاویر را برپایه شماره ای که بر روی هر یک از آنها نوشته شده است مرتب کنند.
اکنون این محققان نیوزلندی با استفاده از همان روش تحقیقی را انجام دادند و در نهایت شگفتی دریافتند که کبوترها هم از چنین قابلیتی برخوردارند.
این محققان پس از کشف این توانایی دو فرضیه را مطرح کردند. برپایه فرضیه اول، این پرندگان و میمونها تواناییهای عددی را به روشی کاملاً مستقل و در طول مسیر تکامل خود توسعه داده اند.
درحالی که فرضیه دوم پیشنهاد می کند که تواناییهای عددی کبوترها و ماکاکوها از یک جد مشترک بسیار دور به ارث رسیده اند.
در هر دو مورد، این محققان نشان دادند که این پرندگان بسیار باهوشتر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می شد.



سه شنبه 7 تير 1390برچسب:خبرهای عجیب و غریب, :: 18:56 ::  نويسنده : m
 

 

 

چت با تلويزيون:

شركت پاناسونيك يك تلويزيون به بازار عرضه كرده كه به كاربران امكان مي دهد از طريق آن با دوستان خود در فيس بوك يا توييتر هم زمان با تماشاي برنامه هاي زنده تلويزيوني چت كنند.

 

آيينه اي كه دماي بدن را مي گويد:

دانشمندان ژاپني دماسنج آيينه اي ساخته اند كه مي تواند دماي بدن كسي كه تصويرش در آن افتاده را محاسبه كند . با ارسال يك اشعه مادون قرمز به سمت كسي كه روبه روي آيينه ايستاده دماي بدن اندازه گيري شده و به صورت ديجيتال روي صفحه آيينه نمايش داده مي شود.

 

ركورد شكني يك خانواده مدافع محيط زيست:

يك خانواده مدافع محيط زيست توانسته اند در طول يك سال گذشته فقط يك كيسه زباله توليد كنند،آنان بقيه زباله هاي خود را يا تبديل به كود كرده و يا خودشان مورد بازيافت و استفاده دوباره قرار داده اند.

 

مرد شاخدار:

يك پيرمرد كشاورز 84 ساله چيني از سه سال پيش خود را در خانه مخفي كرده و در برابر چشم ديگران ظاهر نشد تا اين كه بالاخره اطرافيانش راز وي را فاش كردند و مجبورش كردند به پزشك مراجعه كند.او از سه سال پيش يك زايده شبيه شاخ روي سرش پديدار شده و براي اين كه ديگران وي را مسخره نكنند از خانه بيرون نرفت. اكنون زايده روي سر وي به 10 سانتي متر رسيده است.لين برامدگي همچون شاخ تيز مي باشد. حال قرار است پزشكان وي را مورد معالجه قرار داده و با بررسي بيشتر به علت ظاهر شدن اين شاخ روي سر پيرمرد پي ببرند.

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام خدمت شما یاران همیشگی وبلاگ دنیا از این که این وبلاگ را انتخاب کرده اید از شما متشکرم.در این وبلاگ سعی شده تا از همه ی موضوعات مطالبی مفید قرار بگیرد.امیدوار هستم تا مورد پسند شما واقع شود و از شما دوستان تقاضا دارم تا نظرات خود را در جهت بهتر شدن این وب در اختیار من بگذارید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان
m


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 44654
تعداد مطالب : 125
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فال امروز

Pichak go Up
تماس با ما
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت